-
Menu
- Start
-
Radiodramatik
Expand
-
For voksne
Expand
- Isen er tynd
- Den der jakke
- Lillebror
- Jinn
- Sorte Kors
- Simba
- Lever du Birgitte
- Det er mig der fodrer katten
- Avisen er ligesom vores ting
- Kvinde-trilogien
- Ulriks telefon
- Den sidste kvinde
- mørkevandring
- Isolation
- Lilith
- Verden er væk nu
- At rejse er at blive væk
- Død konge kæmper ikke
- Du vil altid høre min stemme
- Branden
- Timer der blev til dage
- Den store Herman
- Hedda
- Hun blev røvet med vold
- Scener fra et genereret ægteskab
- Havets Folk
- Historien om en moder
- For børn Expand
- Projekt ORD/LYD Expand
-
Podcast-bibliotek
Expand
-
HOMOstorier
Expand
- Prolog
- 1. episode
- 2. episode
- 3. episode
- 4. episode
- 5. episode
- 6. episode
- Pride-Special 2016
- 7. episode
- 8. episode
- 9. episode
- 10. episode
- Award-Special
- 11. episode
- 12. episode
- 13. episode
- 14. episode
- 15. episode
- 16. episode
- 17. episode
- Pride-Special 2017
- 18. episode
- 19. episode
- Special Announcement
- 20. episode
- 21. episode
- 22. episode
- 23. episode
- 24. episode
- 25. episode
- Camønoen Podcast Expand
- Det du ikke fik med Expand
- Scenekunst Expand
- Det handler om handel Expand
- Bag om Radiodrama.dk
-
HOMOstorier
Expand
-
For voksne
Expand
- Lydnoveller Expand
-
Lyttefestival
Expand
- Undervisning Expand
- Kontakt Expand
Arbejdsark 1: Lydfortællingens tracks
Skemaet bruges som analyseværktøj til at holde styr på lydnovellens forskellige lydlag.
Arbejdsarket er opbygget som et lydspor, hvor der i den lodrette kolonne til venstre skal stå de forskellige lyde, du hører undervejs. Det er lydfortællingens tracks.
Man fylder kolonnerne ud, mens man lytter. Der er allerede skrevet stemme og musik i de to øverste rækker.
Man fortsætter med at skrive lyde i kolonnen, som man hører dem i lydnovellen. Det kan være nødvendigt at stoppe lydnovellen undervejs.
I den vandrette række ses tidskoden. Den er inddelt i 15 sekunders intervaller.
Mens man lytter, skraveres lydfortællingens tracks i det tidsinterval, man hører lyden. Når lyden stopper, stopper man med at farvelægge i det tidsinterval, der passer. Der kan godt være flere lyde samtidig, fx stemme, musik og en reallyd. Alle lyde skal noteres og skraveres. Det kan være en fordel med en ny farve per lyd.
Når man farvelægger de forskellige tracks, får man et visuelt overblik over, hvor mange lyde der er, og hvordan lydene passer sammen. Det kan godt tage lang tid at tegne et skema for en hel lydfortælling.
På arbejdsarket er der plads til de første tre minutter.
Arbejdsark 1 - Hent det her

